sobota, 24 września 2022

Sobota #1934

    Po 4-ch dniach pobytu po za st. mac. w nd. wieczorem wraz z 302 wrócił 303. Z dwa razy spytałem się 302 co z 303, w czasie jego niepobytu, ale nie dał jakiś istotnych informacji. 303 jak wszedł to, bo zazwyczaj tego nie słyszę powiedział - cześć. Trochę mnie to zdziwiło, ale może porównanie bytowania po za st. mac. z tym tu wypadło na korzyść tego drugiego. Po powrocie wrócił też do poprzedniego schematu, czyli do ok. 04:30 zabija na ekranie i funkcjonuje, po czym śpi do ok. 14:00-15:00 więc do remontu jest nieprzydatny. 
   Odnośnie ścianki to obecnie zatynkowuję piankę wokół okien. Trzeba to w miarę szybko zrobić, by nie erodowała. Oczywiście, jak to u mnie, żadne przycinanie pianki, tylko po ok. 15 min została palcami powciskana między mur a ramy okien. Na koniec mnie od tego wciskania już palce bolały i tak pomyślałem - dużo na klawie nie popiszę, ale za to szczelność się zwiększyła. Teraz na to idą paski siatki na styropian i tynk chroniący piankę. Później będzie tynkowanie całości, a na to pójdzie styropian (przynajmniej taki jest plan). 
   Po przyjściu 303 był na st. mac. w zasadzie dwa dni, po czym miała miejsce rozmowa, która spowodowała jego ponowne wyjście ze stacji. Teraz nie będę pisał tematu rozmowy, ale to był kolejny krok w celu odcięcia go ode mnie w utrzymaniu. Co przewidywałem nie spodobało mu sie to i jak wstał ok. 14:00 to po godzinie wyszedł. Nie wiem czy będzie powrót, ale nawet jeżeli nie, to dobrze, bowiem za około m-c będę już w pracy, a nie mam do niego zaufania by mu pozostawiać st. mac. na gowie. Musiałbym zamknąć kolejną grupę, by nie miał dostępu, więc chyba lepiej jak se stąd poszedł. 302 ma klucze i przewinął się przedwczoraj na chwilę, przed pracą (ma nocki). Generalnie chyba stan kiedy jednak żaden skład nie stacjonuje na stałe na stacji jest dobry. Wziąłem oddech po tym jak oboje stwierdzili, że jednak przez najbliższe dni, bo nie wiem jak się dalej potoczy, nie będą stacjonować na st. mac. Obydwu też mówiłem, że na ich grupach, czyli B i D należy zrobić pilne prace przygotowawcze do zimy, głównie zająć się uszczelnianiem okien, by tam nie zamarzli. Wpierw gadali, że z klubu morsów i wytrzymają, a później widzę na grupie B 303 siedzi przy kompie w kołdrze. Więc co to za wciskanie kitów. Mamy temp. 36 i różnicę trzeba wyrównać żarciem lub okryciem się. Nic nowego tu nie wymyślą. Oczywiście jak to oni, można mówić, mówić, mówić..., i bez efektu, a jak się zaczyna naciskać, to się obrażają. No przeca nie będę ogrzewał atmosfery, co im też powiedziałem. 
   W ramach remontu ostatnie szmaty (jako uszczelnienie) zostały zamienione na elementy murowane. W związku z tym oficjalnie ścianka została zamknięta 21-09-2022. Teraz tylko jeszcze wymiana miejscowa pianki, źle nałożonej przez 897 i zatynkowanie jej, i mogę oczekiwać zimy. W momencie jej zamknięcia zapał mi trochę opadł, ale pilnuje się, by dziennie coś jeszcze przy niej zrobić, wszak stoi surowa i mam świadomość, że trza ją przynajmniej zabezpieczyć całą tynkiem z zewnątrz. 
  Powoli jest też rozbierana ścianka wewnętrzna. Im bardziej ją rozbieram, tym bardziej uważam, że decyzja o postawieniu nowej była trafiona. W wielu miejscach jedynym izolatorem między zewnętrznym powietrzem, a tym wewnątrz grupy A był gips nałożony od wewnątrz. Nieszczelności wykonania były powszechne. Zresztą ilości kW potrzebnych do ogrzania grupy A były duże. No nie tak duże jak do ogrzania nastawni RCL, bo tam to leciało przy -10 C na placu 21 kW wewnątrz i było ledwo 10 C, ale nastawnia stojąca przy kopalni, więc praktycznie na węglu w domyśle była budowana nieszczelnie, bo miała sie ogrzać dostępnością węgla wokół.
  Niestety nie mieszkam na kopalni, a wiemy jak ceny poszły do góry, stąd patrzę już lepiej na nadchodzącą zimę. Już teraz, co chyba pisałem, widać, albo se tak uroiłem, różnicę między stanem z przed, a po. Na razie nocami jest ok. 5 C, wiec to jeszcze nie mrozy, 
  Ok, tyle, bo jutro wyjazd do Nysy, więc wypycham notkę, która już miała wyjść ze st. mac. (tradycyjnie) 2 dni temu. 
  Zdjęcie.
Stacja Nysa, widok w stronę nastawni dysponującej z grupy towarowej.

Widok na nastawnię wykonawczą Ns2. 

Naprężącze w nastawni wykonawczej Ns2. 
   Narka.

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zasadniczo ogrzewanie jest z ciepłowni, natomiast w okresie kiedy ciepłownia nie grzeje, co naturalne, dogrzewam się grzejnikami elektrycznymi.

      Usuń