wtorek, 14 kwietnia 2020

Wtorek #1665

   Zaraza nadal panuje, ale jakby się z nią oswoiliśmy i rząd również. Tym bardziej się z nią rząd oswoił, że pewnie jak policzyli, to im kasy braknie, to też już przebąkują o luzowaniu restrykcji, mimo iż tempo przyrostu zdiagnozowanych jest 3x takie, jak w dniach, kiedy te restrykcje wprowadzali, czyli miesiąc temu, bo 12-03 byłem w kaufie, kiedy wykupywali co się da i jak się da.. Skoro miesiąc temu dzienny przyrost był na poziomie 50 nowych zdiagnozowanych (od 16 marca), a ich łączna liczba 19 marca wynosiła 355, to zastanawia, czemu teraz skoro przybywa dziennie ok. 250 nadal, zarażonych jest 7049, już luzują restrykcje.
  Kasa, jak nic kasa i to co pisałem przy okazji świńskiej grypy w 2009. Wtedy też zaważyła kasa, bo byliśmy po kryzysie, a teraz za chwilę się wpędzimy w poważny kryzys, o czym Ci na górze wiedzą, to idźcie się zarażajcie, bo kasa jest najważniejsza. Wiem trochę wyolbrzymiłem, ale nie rozumiem tych działań. Szczyt zachorowań, o czym wszyscy mówią jeszcze przed nami, a tu luzowanie. To mnie się coś pochrzaniło, czy ta kasa jest najważniejsza?
  Mało tego, to pokazuje stan finansów państwa. Po 5 latach wzrostu gospodarczego nie mamy kasy, bo całą rozdaliśmy i teraz nie jesteśmy w stanie, dla bezpieczeństwa rodaków, utrzymać restrykcji, bo kasy brak. Czyli jak brak kasy, to bezpieczeństwo, o którym tak chętnie i często ujadają, oni mają w dupie, ale wybory tak, bo koryto najważniejsze. Dźwiga mi się, jak do tego wejrzę głębiej.

  Święta i po świętach. Ruch na stacji w zasadzie był w normie, trochę więcej gadałem z 979 bo były warunki, a on coś ostatnio zrobił się rozmowny, czego wcześniej jakoś nie obserwowałem. Fajnie, bo do takiego stanu chciałem doprowadzić, że rozmowy będą się odbywały i będziemy wymieniać myśli i poglądy.
  979 jest naładowany zarazą. Może dlatego, że bombarduje się, czy jego bombardują informacjami, choć sam zaczął szukać drugiego dnia w zarazie, bo jak mówi:
 - ludzie nawet jak srają robią foty, a nie ma żadnych fot w sieci ze szpitali, przynajmniej do niego nie docierają i nie są rozsyłane. Może w tym coś jest.
   W nd. pojechałem na wąskotorówkę do Bytomia Karbia. Chodząc tam po torach zastanawiałem się, jakby to było, jakby kopalnia pykła i dostałbym ten układ torowy, znacznie bardziej rozbudowany jak ten na wąskotorówce. Nastawnia BKW nie ma ani jednego sprawnego rozjazdu sterowanego z niej. Wszystkie przekłada się ręcznie. Są semafory świetlne, ale dopiero je podłączają pod przekaźniki. Jakiś obwód torowy zrobili przy samej nastawni i w zasadzie z automatyki tyle.
   Generalnie tory są zaniedbane. Robią nowe torowiska, ale przy starych nic się nie dzieje, a przecież konserwacja jest potrzebna, choćby smarowanie rozjazdów, a tam wszystko suche. Jak miała być impreza w kwietniu 2 lata temu, to przy RCL wszystkie rozjazdy zostały przesmarowane (teraz ich już nie ma). Co ciekawe nastawnia BKW jest wpisana do szlaków zabytków techniki, a nie jest sprawna. W takim razie wpisanie sprawnej RCL nie powinno stanowić problemu, ale koperty, łapówki inicjatywę położyły. Ja też ślepo zawierzyłem miastu, a sprawę trza było wyprowadzić po za miasto i nagłośnić. Tak, oni se po cichu sprawę zamknęli i tyle.
  Pod wieloma względami na RCL było by łatwiej, bo choćby przebudowa, rozbudowa torowisk. Nie musiałbym robić wszystkich pod nacisk lokomotywy, a oni muszą. Mnie wystarczyło by utrzymanie kilku torów na ewentualny wjazd jakiegoś loka z wagonami, czy parowozu, bo Pyskowice chciały przyjechać parowozem. Resztę mógłbym przebudowywać na tyle na ile były by to korzystne, a materiały z PLK staroużyteczne można by były pozyskać bez problemów, jak również z likwidowanej obecnie kop. Śląsk, gdzie torowiska też idą na złom.
   Dobra, bo zaś popłynąłem w coś co już nie będzie. Dlatego jak się zmobilizuję to głosowanie na Biedronia i nikogo więcej. I jak nie przejdzie, to będą chyba ostatnie wybory w życiu.
  W ramach wspomnień Stacja Ruda Wschodnia, przez którą drezynami mieliśmy jeździć do Chebzia.
Semafor wyjazdowy H (po prawej) i zamienione z semaforów tarcze zaporowe F i G. Wyjazd w kierunku RCL. W tle widoczne rogatki przejazdowe, zlikwidowane jeszcze w trakcie negocjacji z miastem. Ich likwidacja była nam na rękę.
   Narka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz